در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک مطرح کرد

محمدمهدی اسماعیلی: هیچ محدودیتی برای حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز با حضور در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به تماشای نمایش «میرزامحمد» نشست. او در حاشیه این دیدار ضمن اشاره به تامین بودجه لازم و آغاز ساخت و ساماندهی حریم تئاتر شهر، گفت برای حمایت از برنامه‌های تئاتری هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش ایران تئاتر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۱ تیرماه برای تماشای نمایش «میرزامحمد» از بوشهر نوشته عقیل جماعتی و کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد که در قالب نمایش‌های بخش بزرگ‌سال نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک در سالن سایه اجرا شد، به مجموعه تئاتر شهر آمد.

او در پایان اجرای این اثر نمایشی از عوامل برگزاری جشنواره و هنرمندان تشکر کرد و گفت: «حضور ما در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک برای گفتن خداقوت به برگزارکنندگان جشنواره و هنرمندان بود.»

او ادامه داد: «نمایشی هم که به تماشای آن نشسته بودیم یکی از داستان‌های ممتاز تاریخی بود که روایتی از ایستادگی شیرزنان ایرانی برابر دشمنان بود.»

به همکاران‌مان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم که هیچ محدودیتی در حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «خداراشکر امسال جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم این رونق در حوزه تئاتر و بخش‌های هنری را بیشتر داشته باشیم.»

اسماعیلی درباره کمبود بودجه تئاتر نیز گفت: «در اولین روزهای مسئولیت بنده در وزارت ارشاد به هنرمندان تئاتر قول دادیم تا مشکلات بودجه رفع شود. با این حال سال گذشته، تئاتر پررونق‌ترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم. برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود؛ در این راستا نه‌تنها تهران بلکه همه شهرستان‌ها نیز مورد حمایت قرار گرفتند که نمونه بسیار خوب آن برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای بود.»

وزیر ارشاد ادامه داد: «به همکاران‌مان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم که هیچ محدودیتی در حمایت از برنامه‌های تئاتری نداریم؛ تئاتر نشان‌دهنده عظمت تاریخی و فرهنگی این کشور است.»

تلاش‌مان را کردیم که به وظیفه‌مان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعده‌های‌مان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم

اسماعیلی درباره صحبت‌های دبیر جشنواره عروسکی تهران-مبارک که به تحقق بودجه جشنواره اشاره کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: «هادی حجازی‌فر از هنرمندان خوب تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است. ما تلاش‌مان را کردیم که به وظیفه‌مان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعده‌های‌مان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم.»

به‌زودی مراحل ساخت حریم مجموعه تئاتر شهر اتفاق خواهد افتاد

اسماعیلی همچنین درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که مدت‌هاست بحث آن مطرح است و به دغدغه فعالان و هنرمندان عرصه تئاتر کشور تبدیل شده، گفت: «الحمدالله بودجه لازم فراهم شده است و اولین اقدامی هم که صورت گرفته، ساماندهی اطراف مجموعه تئاتر شهر بود که توسط شهرداری در حال انجام است. همچنین در ارتباط با این موضوع با وزارت میراث فرهنگی توافقاتی انجام شده است. به‌واسطه تاریخی بودن مجموعه تئاتر شهر تمهیدات لازمه از محل اعتبارات وزارتخانه صورت گرفت و مراحل قانونی آن را پشت سر گذاشتیم و به‌زودی مراحل ساخت حریم این مجموعه اتفاق خواهد افتاد.»

به‌واسطه تاریخی بودن مجموعه تئاتر شهر تمهیدات لازمه از محل اعتبارات وزارتخانه صورت گرفت و مراحل قانونی آن را پشت سر گذاشتیم و به‌زودی مراحل ساخت حریم این مجموعه اتفاق خواهد افتاد

اسماعیلی درباره هجمه‌هایی که در این مدت به وزارت ارشاد وارد شده و در پاسخ به این پرسش که این هجمه‌ها از سوی چه کسانی و با چه اهدافی انجام می‌شود، گفت: «من نیت‌خوانی نمی‌کنم ولی به هر حال ما تلاش می‌کنیم که فضای فرهنگی و هنری کشور به حالت عادی برگردد و فعالیت‌ها در شرایطی دور از تنش و در حالت عادی انجام شود. پررونق‌ترین بهار سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده و حالا ممکن است از سوی عده‌ای اشکالاتی مطرح شده باشد؛ ما گوش شنوا برای شنیدن انتقادها داریم.»

سال گذشته، تئاتر پررونق‌ترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم. برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود

در این بازدید، محمود سالاری (معاون امور هنری)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، هادی حجازی‌فر (دبیر جشنواره عروسکی) و سیدمحمدجواد طاهری (مدیر مجموعه تئاتر شهر) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کردند.

گزارش: علی کیهانی




مطالب مرتبط

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

نظرات کاربران